tisdag 5 juni 2012

Den vilda busungen!

Idag mår jag inte hundra och Nelli är fortfarande krasslig. Jag har ont i halsen och är fruktansvärt hes, hör knappt vad jag själv säger! Tror Nelli märkt av det för hon är lika busig idag som hon var igår, och jag kan ju inte säga till ordentligt. En hes frustrerande mamma!

Gårdagen var en hektisk dag, efter många om och men här hemma så åkte jag och Nelli och handlade. Gjorde precis som jag brukar göra och det är att jag parkerar bilen, går och hämtar en vagn och hämtar Nelli i bilen. Brukar ställa vagnen fint bredvid bilen och har alltid koll på vagnen, för man har ju hört historier om vagnar som rullat in i bilar. Jag tror ni förstår vart jag är på väg! I alla fall så var Nelli glad när jag tog ut henne ur bilen men när jag skulle sätta ner henne i vagnen så fick hon ett spel! Armarna rätt upp i luften så man nästan tappar henne, sparkar med benen hej vilt, och hon lyckades träffa vagnen, som sakta rullande rakt in i bilen! Ja ni förstår nog vad som hände, en buckla och lite repor här och var!!!

En arg mamma och en lagom ledsen Nelli som inte fattade någonting skulle nu gå in och handla. Jag var ju inte direkt sugen på att gå in i affären om man säger så. Efter 20 minuter som kändes som 50 minuter så var vi klara. När vi väl kom hem så började vi med maten och Nelli började laga mat i sitt kök! Efter ca 3 minuter hör jag ett brak, jaha, då gick hennes spis sönder, i tre delar. Går som tur är att laga, pust!

Nu sitter den vilda busungen och skriker rätt ut samtidigt som hon och Stampe dricker kaffe i hennes halvt trasiga kaffeservis som hon fick i helgen.

I eftermiddag/kväll tar jag semester och går och jobbar! :)

Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du det är inte lätt med dessa små!!! Kommer ihåg ibland på Ljungqvist med både Justin o Cian, Justin var ca. 3 år o Cian 1 år, vilket liv att hålla iordning på dom båda, det var ett riktigt träningsgpass, svettig o trött o irriterad var man varje gång...även om de höll sig i/runt vagnen mest, usch inget jag saknar alltså!!! Hoppas ni båda kryar på Er, inget roligt att vara sjuk jämt, men som du säger..ni blir väl immuna emot det mesta istället! Hälsa o ANDAS djupt!! <3 Tina

nickiwindh sa...

Ja, jag kan inte mer än skratta åt det, hehe! Man blir så frustrerad så man vet knappt vart man ska ta vägen. Jag blir tillslut så trött att jag bara börjar fnissa eller i vissa fall gråta, haha! Ja det är inte lätt alla ggr.

Ja förhoppningsvis blir vi immuna emot allt! Hade varit så skööööönt!

Love <3