tisdag 11 oktober 2011

Resultat!

Precis som jag trodde så var det Perioral dermatit. Besöket tog inte mer än 10 minuter, läkaren tittade på mig lite snabbt, konstaterade att det var denna hudsjukdom och sen började hon prata om alla salvor och tabletter jag ska använda.

Jag ska äta antibiotika (Tetralysal) morgon och kväll i ca 3 månader, om eksemet är kvar efter den kuren ska jag fortsätta äta tabletterna fast bara 1 gång/dag. Förhoppningsvis försvinner det tills nog, för jag kan ju inte äta antibiotika för evigt. Sen fick jag en salva (Protopic) som jag ska använda dagligen i början och försöka trappa ner till ca 2 ggr/veckan under en längre tid. I vissa fall får man använda denna salvan i flera år för att inte utslagen/eksemet ska komma tillbaka.


Nu är behandlingen igång och jag hoppas att jag ser resultat snart, är så trött på att se ut såhär och framförallt så vill jag slippa att det känns som mitt ansikte brinner. Vill egentligen bara klia sönder allt men då blir det bara värre. Får inte klia, pilla eller klämma för då blir det bara mer.

Usch, det här önskar jag inte ens min värsta fiende.

Nu har ni i alla fall fått lite uppdatering, önska mig lycka till!

Kramar <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis som jag trodde, du fick Tetralysal..o den funkar kan jag bevisligen säga..usch din stackare, jag har aldrig haft sådana utslag som du har runt ögonen men känner så väl igen detta kliande, svidande o bara jobbigt som hejsan!!! O mest att man ser ut som man gör, man tror folk bara kollar på alla dessa "finnar" o tänker - "men kan hon inte liksom ta hand som sig själv, tvätta ansiktet eller nåt"..Håller nu tummarna att du ser en snabb förbättring, kommer nog bli bra...love you! Tina

malin sa...

din stackare.. ser inte alls kul ut! hoppas nu detta hjälper dig! <3