måndag 9 april 2012

Uppdatering!

Hej! 

Det har hänt en hel del hos familjen Karlsson-Windh, därför har jag inte varit så engagerad i bloggen. Förra helgen så flyttade vi ifrån Finkgatan till Torestorpsvägen. Vi har flyttat till mitt barndomshem, och mamma har flyttat till våran bostadsrätt. Svårt att beskriva känsla men jag känner mig verkligen hemma, ett lugn i hela mig! Samtidigt så känns det lite konstigt, har ju bott här i hela mitt liv med mamma och pappa och nu helt plötsligt så ska jag bo här med min familj. "Home sweet home" som man brukar säga!

Flyttlasset går!

Nelli strosar omkring bland alla flyttkartonger!

Fikapaus!

Framme i nya huset!

Grillar korv till middag!

Efter en lång flyttdag så däckade Nelli soffan!

Påsk och långlediga! 
Nelli har ätit godis som aldrig förr, jag har sagt det till Jonas att jag har ingen lust att gå till tandläkaren med henne, pinsamt om hon har hål i varenda tand, haha! Nej så farligt är det nog inte men vi har minsann en riktig liten godisråtta här hemma. Lik mor sin! 

Nelli har varit påskkärring och vi har umgåtts med familj och vänner hela helgen. Jag har även hunnit med lite egentid med tjejerna. Jag, Emelie, Sara och Hinas var hemma hos Hanna i torsdags på tjejkväll. Vi fixade käk och satt och tjötade hela kvällen, riktigt trevligt! 

Nelli hittade sitt påskägg som påskharen hade varit här och gömt! 

Påskkärring!

Nelli på väg hem till mormor för lite påskmat. Efter att vi hade varit där så åkte vi ut till Hjälmen/Kölingared för lite påskmys hos Jocke, Berit, Ramus, Maja med Jens, Elli, Jonathan, Monica och Magnus. Vi fixade ihop en påskbrasa, åt god mat och hade en väldigt trevlig kväll. De små busade och sprang runt som aldrig förr. Nelli hade nog myror i brallan för det sista så sprang hon nog fram och tillbaka från vardagsrum och kök minst 100ggr och varje gång hon kom tillbaka så skrek hon "MAAAAMMMA"! Ja det var en härlig syn!

Påskeld på Hjälmen!

Nelli och Maja sitter och äter ur sina påskägg framför påskelden!

För att avrunda påskledigheten så hade vi en lugn kväll hemma hos oss med Jens, Elli och Jonathan. De små hade fruktstund i soffan, då passade vi på att ta kort på, när de för en gångs skull satt stilla. 2 busfrön, precis som det ska vara :)

Jonathan och Nelli har fruktstund!

Hoppas ni har haft en bra påsk! Ta hand om er så hörs vi av! Kramar :)

Inga kommentarer: