torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag!

Godkväll gott folk!

Har varit helt tyst ifrån mig hela dagen och orsaken till det är att vi haft fullt upp hela dagen. Vi började dagen med att åka och köpa lite mer blommor. Sen tog vi elva fika hemma hos Nellis mormor där Nelli trivs som bara den. Vi bodde ju där i helgen hon och jag så jag antar att det känns som hennes andra hem nu, hon trivs som fisken i vattnet. När vi kom hem så planterade vi blommorna, jag krattade lite på framsidan, plockade maskrosor, rensade i roslandet och la dit bark så nu hoppas jag vi slipper se det där förbannade ogräset. Sen fick vi besök av en hemvärnskompis till Jonas, då blev det en liten paus i allt, kaffe och bulle i solen på altanen. Nelli var med oss ute hela tiden, hon satt i vagnen och mös, sov eller lekte med sin bästa vän Stumpen. Efter ett antal timmar så blev hon rastlös så då tog jag med mig henne på en liten tur runt kvarteret. När vi kom hem så förflyttade vi oss till baksidan och jagade maskrosor. Fixade lite bland våra örter och njöt av det underbara vädret. När vi var klara med allt så sprutade vi på gräs GTI för att få gräset att växa. Om det inte hjälper så får vi väl prova mossa GTI, men vi har typ 80% mossa på vår trädgård och vi är rädda att det bara blir en jordhög kvar. Så vi avvaktar lite och ser om detta kan hjälpa lite, får strö ut lite gödning sen också. Mycket trädgårdssnack nu, haha!

Nelli sitter och pratar sitt egna lilla språk!

Mys i vagnen med Stumpen!

På kvällen så tog vi en promenad ner till hundklubben, de hade lite påskfest där idag för alla barnen. Sprang runt påskkärringar överallt! Det fanns tipspromenad för de små, fiskdamm och lite annat smått och gott. Blir nog lite roligare nästa år när Nelli är lite större, nu fattade hon ju ingenting. Dock fanns det ju en massa roligt att titta på, hennes ögon var som 2 stora klot!

När vi kom hem så ställde jag mig i köket och gjorde lite mat till Nelli, spagetti och köttfärssås. Kokade köttfärs, spagetti och broccoli i 3 olika kastruller. Efter ca 15 minuter när allt var färdigt så la jag allt i en stor kastrull. Hällde i krossade tomater, majs, flytande margarin, ersättning och kryddade med basilika och lite vitlök. Sen mixade jag ihop allt. Så nu har vi mat ett bra tag framöver, så otroligt skönt!

Spagetti & köttfärssås!

Nu sitter vi i soffan och myser hela familjen, Nelli somnade som en liten gris, det tar på de små att vara ute hela dagen. I morgon ska vi in till stan och köpa lite smått och gott både till mamma, pappa och bebis :)

Sover så gott!

Ha det så bra så hörs vi av i morgon. GODNATT!

Inga kommentarer: