onsdag 24 februari 2010

Falköping!

Godkväll!

Idag har jag och mamma varit i Falköping nästan hela dagen. Dagen började dock med lite oflyt, när vi kom fram till Kinnarp så var Presentshopen stängd pga lagerflytt och vet ni när de öppnar igen? IMORGON! Blev lite smått sur men då åkte vi direkt till Falköping och shoppade loss där istället. Först svängde vi förbi Falbygdens Ost, där både jag och mamma shoppade loss rejält. Falbygdens Ost säljer nämnligen också Cult Design, så vi vandrade väl omkring bland hyllorna i cirka 1,5 timme. Köpte i alla fall med mig en liten ost därifrån. Sen åkte vi ner till "stan" eller vad man nu ska kalla det, parkerade vid "Hästa backen" och sen var det full fart med shoppandet igen. Vandrade runt i både klädbutiker och inredningsbutiker. Sen började min mage kurra rejält så då gick vi till en kina restaurang och käkade Tre små rätter, det var ruskigt gott! Fick till och med efterrätt, friterad banan och glass, mumsflilibaba! Efter det blev både jag och mamma helt slut och bestämde oss för att åka hem. När jag kom hem så packade jag upp allt och slängde mig i badet, nu sitter jag i soffan och halvsover, är verkligen dödstrött! Slänger med en bild på dagens shopping, så ni får se vilka fina grejer man kan hitta i Falköping minsann! Ta hand om er så hörs vi imorn.



På kortet ser ni:
Stor glaskupa
Vit vas
Två stora plastblommor + två små snördoppar
Svart Duk
Muffinsformar
Du, jag och kärleken Te
Cult brickor - vita med mönster
Ljusstake
Cult ljusstake
Gammal ljushållare/skål
Hängare av hjärta till foton
Gamla bönekort från Frankrike
Ej med på kortet:
Kläder: nya leggings, skjorta, underkläder
+ en liten present till Jonas :)


Massa kramar

Inga kommentarer: